I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 7 November 2011

Superhero!

Zaman kite kecik2 dulu pasti name-name "superhero" seperti Superman,Batman,Iron-man,Ultraman,Power Rangers,Wonder Women,Cicakman,Kluangman & Tiongman(TV1,7:30 Malam),Hulk,Captain America,Spiderman,The Flash,Tokekman dan seangkatan waktu dengannya menjadi topik perbualan dan isu hangat semasa main bersama rakan sekerja sepermainan.



                                   Antara "superhero" pujaan korang!




Sebut je Spiderman,korang tau pasal die punye kuase melekat di dinding balai raya bangunan.Batman pulak penghapus kejahatan kat Gombak Gotham City.Hulk dengan kekuatan bak gergasi dan Superman dengan kekuatan serta kepantasan beliau menukar pakain sehinggakan seluar dalam pon pakai kat luar!The Flash dengan kelajuan umpama Ussain Bolt dan sebagainye.


                                                        The Flash


Tapi pernah ke korang kenape "superhero"2 ni tak kawin2?Pernah tak korang terime invite wedding diorang kat FB or kad jemputan perkahwinan diorang?Kali ini gua akan menerangkan sebab2 "superhero" ni tak kahwin-kahwin.

                                    Gambar sekadar contoh.




Sebab2 kenapa "superhero" tak kawin:

1.Girlfriends/Tunang diorang asyik kene kacau dengan orang jahat,kene kidnapped la,kene tangkap la.So,macam mane nak kawin sbb calon pon takde.


2.Susah nak dating,bila jumpe je ade saje masalah yang datang seperti amukan raksasa or kekacauan oleh penjenayah dan wajib disetelkan demi keamanan sejagat.


3.Tiada baju yang sesuai dipakai oleh diorang.Kalau ade pon,saiz takde(*espiacially Ultraman & Hulk).Nampak janggal di mata masyarakat bila Batman bertanjak,Keluangman berbaju melayu lengkap dan Ironman bersampin.


4.Majlis perkahwinan akan diboikot atau diganggu oleh musuh2 diorang.


5.Akan berhadapan dengan masalah menghantar anak2 ke sekolah dengan tugas hakiki diorang sebagai"superhero".


6.Terpaksa meminta izin pasangan dahulu sebelum keluar malam atau pergi menyelamat orang yang berade dlm kesulitan.


7.Menghadapi masalah besar untuk pulang ke rumah mertua di Hari Raye atau kenduri kesyukuran.


8.Terpaksa mencari kerja lain seperti cuci pinggan di restoren ataupon meminta bayaran kepada orang yang ditolong untuk menampung perbelanjaan keluarga.


9.Akan selalu bertengkar dengan pasangan masing2 kerana kerap keluar rumah dan kebajikan keluarga terabai begitu sahaja.


10.Anak2 diorang akan menjadi tumpuan media/orang awam/rakan sebaye dan cikgu di sekolah tidak akan berani untuk menghukum anak diorang seperti sebatan di punggung tangan atau ketuk ketampi 10 kali.






                                   Hukuman rotan dilaksanakan.


Berdasarkan sebab2 diatas,maka kukuhlah pernyataan gua,"Kenapa superhero tak kahwin2?"
Tapi gua tetap menjadi "superhero kepada:


                     Surihani,kite memang "FANTASTIC" bersama.


P/S:    Dalam setiap cerite superhero mesti superhero tu menang jugak walau apapon yang terjadi.
           Betul tak?

No comments:

Post a Comment

Bla , bla , bla !